بهرام عیناللهی، وزیر بهداشت ایران از ارسال تجهیزات پژشکی به بیمارستان امراض قلبی در بامیان خبر داده است. آقای عیناللهی در دیدار با داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه طالبان در تهران گفت: “که کار شفاخانه 200 بستر امراض قلبی بامیان تکمیل شده و به زودی تجهیزات به آن ارسال خواهد شد.”

سرپرست وزیر صحت عامه طالبان در راس هیاتی بلندپایه به ایران سفر کرده است
ایران بیمارستانی با گنجایش 120 بستر در مرکز بامیان ساخته است اما گفته شده که تحریمهای امریکا علیه ایران مانع ورود تجهیزات این بیمارستان به افغانستان شده بود.
پیشتر سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل هنگام بازدید از این بیمارستان گفت که دولت پیشین افغانستان و تحریمهای امریکا مانع رسیدن تجهیزات پژشکی به بیمارستان “امام خمینی” شد.
او گفته بود که برخی تجهیزات وارد خاک افغنستان شده اما گمرک افغانستان اجازه ترخیص کالا را نمیدهد.
با این حال، طالبان در اطلاعیهای که از سفر داکتر قلندر عباد به ایران و گفتوگو با بهرام عیناللهی نشر کرده، از این شفاخانه به عنوان 200 بستر یاد شده و گفته شده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
عباد از عیناللهی خواستار همکاری ایران در زمینه آموزش پرسونل صحی افغانستان شده. در اعلامیه آمده است که دو طرف در باره بهره برداری شفاخانه امام خمینی در بامیان، مرکز تخصصی تداوی سرطان در کابل و همکاری در زمینه صحت مهاجران افغان در ایران صحبت کردهاند.
سرپرست وزیر صحت طالبان در راس هیاتی بلندپایه به ایران سفر کرده است.
وزیر بهداشت ایران، مشارکت و همکاری های دوجانبه در بخش صحت را میان دو کشور ضروری خوانده . او گفته است که تسهیلاتی بین این دو کشور دربخش صحت باید ایجاد شود.




