مقامات محلی طالبان در ولایت بدخشان در شمال شرق کشور میگویند که براثر برفکوچ در این ولایت سه کودک عضو یک خانواده کشته شدند.
معزیزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان میگوید که در این رویداد پدر و مادر این کودکان زخمی شدهاند.
آقای احمدی میگوید که حوالی ساعت یازده پیش از چاشت روز سهشنبه ( 25 دلو) برفکوچ باعث تخریب یک خانه در قریه موسوم به خونیلر از مربوطات ولسوالی راغستان شد.

براثر برفکوچ در ولسوالی راغستان بدخشان سه کودک عضو یک خانواده کشته شدند
پس از رویداد باشندگان محل برای نجات جان اعضای این خانواده دست به کار شدند اما توانستند فقط پدر و مادر این کودکان را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند.
بخشهای بدخشان به ویژه ولسوالی راغستان از چند روز بدین سو شاهد برفباری سنگین است و راههای مواصلاتی این ولسوالی با مرکز ولایت به علت برفباری مسدود است.
زمستان امسال سردترین زمستان حداقل در چهل سال اخیر خوانده شده که شدت برفباریها نیز نسبت به سالهای گذشته بیشتر بوده است.
در همین حال، از ولایت بادغیس در شمال غرب کشور خبر میرسد که دو نوجوان در ولسوالی آبکمری این ولایت کشته شدهاند.
صدیق الله صدیقی، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در بادغیس میگوید که انفجار بمب دستی جان این دو نوجوان را گرفت.
او میگوید که قربانیان با شماری دیگر از کوکان در قریه آغک ولسوالی آبکمری حوالی ظهر روز سه شنبه (25 دلو) در یک پوسته تخریب شده مصروف جمعآوری آهنپارهها بودند.
قربانیان 12 و 15 ساله بودند، درباره زخمیهای این رویداد چیزی گفته نشده است.
در همینحال، انفجار دیگری در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان جان یک کودک یازده ساله را گرفت.
منابع محلی میگوید که این کودک با بقایایی مهمات جنگی بازی میکرد که باعث انفجار شده است. این رویداد در منطقه چلنکر از مربوطات شهر ترنیکوت رخ داده است.
مهمات انفجار ناشده همواره از مردم افغانستان قربانی میگیرد، بیشتر قربانیان کودکان و غیرنظامیان هستند.
گفته شده است که طالبان برای مقابله با نیروهای حکومت پیشین صدها هزار بمب و ماینهای دستساز را در مناطق مختلف جاسازی کردهاند.
تا هنوز برنامهای برای پیدا کردن و خنثیسازی این بمبها از سوی طالبان روی دست گرفته نشده است و انفجار این بمبها همواره باعث تلفات غیرنظامیان میشود.