صبغت احمدی، سخنگوی جبهه مقاومتملی، از آغاز عملیات چریکی نیروهای این جبهه علیه طالبان خبر داده است.

جبهه مقاومتملی به رهبری احمد مسعود، تنها جبههای است که پس از اگست 2021 و حاکمیت طالبان علیه این گروه عملا اعلام جنگ کرده است
آقای احمدی، در حساب توییتر خود، ویدیویی از حمله نیروهای جبهه مقاومتملی را منتشر کرده و مدعی شده است که نیروهای این جبهه شب گذشته به مرکز تعلیمی پلچرخی کابل وابسته به پاسگاههای قطعه خاص طالبان حمله کردهاند.
او مدعی شده: “تلفات دشمن زیاد است.”
طالبان تا هنوز در این باره واکنش نشان نداده اند.
صبغتاحمدی نوشته است: “این حمله آغاز عملياتهای چريكی نیروهای ما برای دفاع از مردم در مقابل ظلم و توحش طالبانی در فصل جديد است.”
او گفته است که گروه طالبان لکهی ننگی بسیار تاریک در تاریخ افغانستان است، که شوری عرق شرم هر صفحهاش پیشانی فرزندان آنها و هواداران متعصب و برتری طلب امروزش را می سوزاند.
جبهه مقاومتملی به رهبری احمد مسعود، تنها جبههایست که پس از اگست 2021 و حاکمیت طالبان علیه این گروه عملا اعلام جنگ کرده است.
در ماههای گذشته طالبان مدعی شدهاند که تلفات سنگینی به نیروهای جبهه مقاومتملی وارد کرده است، حدود سه ماه پیش، در حمله طالبان خیرمحمد اندرابی از فرماندهان برجسته جبهه مقاومت ملی با شماری از نیروهایش در اندراب کشته شد.
پیشتر، احمد مسعود، که این جبهه را از تبعید رهبری میکند، گفته بود شمار نیروهایش از چند نفر به بیش از سه هزار نفر افزایش یافته است.
گزارشهای زیادی وجود دارد که طالبان در پنجشیر، بغلان و بدخشان مرتکب جنایت جنگی شدهاند، موضوع که طالبان همواره آن را رد کردهاند.