وزارت امور خارجه طالبان از رهایی 190 زندانی افغان از زندانهای ایالت سند پاکستان خبر داده است.

براساس آمار منتشر شده سفارت افغانستان در اسلامآباد پیش از 1803 تن از افغانها پس از میانجیگری سفارت افغانستان در اسلامآباد از زندانهای پاکستان آزاد شدند
سفارت افغانستان در اسلامآباد که وابسته به طالبان است گفته که این زندانیان به مقصد افغانستان فرستاده شدند.
یک تن از نمایندهای طالبان در پاکستان در پیام ویدیویی گفت که این زندانیان به شمول زنان و کوکان از راه چمن وارد افغانستان میشوند.
او میگوید که ماموران پاکستان این تعداد از افغانها را به جرم نداشتن اسناد قانونی اقامت، بازداشت و زندانی کردهبودند.
براساس آمار که او منتشر کرده بیش از 1800 تن از افغانها پس از میانجیگری سفارت افغانستان در اسلامآباد از زندانهای پاکستان آزاد شدند.
گفته شده که بیشتر این افراد برای تداوی خود و بستگانشان به کراچی پاکستان سفر کرده بودند که از سوی ماموران این کشور بازداشت شدهبودند.
نماینده طالبان در پاکستان اظهار امیدواری کرد که دیگر زندانیان افغان که در حال حاضر در قید بسرمیبرند هر چه زودتر از زندان آزاد شوند، هنوز رقم دقیق این شمار از زندانیان معلوم نیست.
طالبان میگویند که هزینه وکلای مدافع، انتقال و مصارف خوراک این زندانیان را سفارت افغانستان در پاکستان پرداخت میکند.
طالبان قبل از این از تلاشها برای رهایی زندانیان افغان در چین و ایران نیز خبر دادند.