مقامات محلی طالبان در ولایت بدخشان در شمال شرق کشور میگویند که دو کارگر براثر فروریختن معدن در این ولایت کشته شدهاند.

احمدی میگوید، کار در این معدن به صورت غیرمعیاری، بدون درنظرداشت مسایل ایمنی و شرایط خاک جریان داشته است
معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان میگوید که در این رویداد یک کارگر نیز زخمی شده است.
او گفت که بخشی از معدن طلا در قریه “قطاربید” از مربوطات ولسوالی یاوان بدخشان هنگامی که دستکم سه کارگر در حال کار بودند، فروریخت.
این رویداد حوالی ساعت هشت صبح روز جمعه (12 حوت) رخداده است.
به گفته احمدی، اجساد قربانیان پس از چهار ساعت به کمک مردم و مسوولان محلی از زیرآوار بیرون آورده شدند.
رویدادهای مشابه زیادی در ولایت بدخشان رخمیدهد، حدود یک ماه پیش نیز بخشی از کوه روی معدن طلا در ولسوالی یاوان فرو ریخت و منجر به مرگ دستکم دو تن شد. عملیات نجات در این معدن پس از ۵۵ ساعت با بیرون کشیدن کارگران پایان یافت.
نبود ایمنی، فرسودگی خاک و استخراج و کندنکاری غیرمعیاری از دلایل عمده فروریختن معادن در بدخشان خواده شده است.
باشندگان محل در بدخشان به دلیل بیکاری به صورت غیرحرفهای بدنبال پیدا کردن خاک طلا و سنگهای قیمتی، تپهها و کوهها را میکنند.