جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، به اظهارات بلال بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان واکنش تندی نشان داه و اظهارات این مقام پاکستان را تلاشی برای انکار مقاومت مردم در برابر طالبان خوانده است.

بلاول بوتو زرداری، مقاومت مسلحانه علیه طالبان در افغانستان را یک “افسانه” خوانده است
بلاول بوتو زرداری روز شنبه (۲۹ دلو)، در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ، مقاومت مسلحانه علیه طالبان در افغانستان را یک “افسانه” خواند و گفت که هیچ تهدیدی بزرگتر از داعش علیه طالبان در این کشور وجود ندارد.
آقای زرداری گفته است که شرایط کنونی افغانستان بسیار بغرنج است و تاکید کرده که کشورش به کمکرسانی به افغانستان ادامه خواهد داد.
در همین حال، صبغتالله احمدی و فضل احمد معنوی از مقامات برجسته جبهه مقاومت ملی در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه پاکستان گفتهاند که اسلامآباد از گروه طالبان دو قرائت متفاوت دارد، این کشور طالبانی که در پاکستان میجنگند را یک گروه تروریستی میداند اما تروریستی بودن طالبان افغانستان را عملا انکار میکند.
صبغتالله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی در یک رشته توییتی این اظهارات بلال بوتو را عجیب خوانده و نوشته است وزیر خارجه پاکستان با قرائت و روایت دروغین از گروه طالبان، تلاش میکند خطر داعش را برجسته و واقعیت مقاومت مردم را عمداً انکار نماید.
احمدی گفته است که مردم افغانستان در مقاومت علیه طالبان پیروز میشوند و درعوض کشورهای بیرونی خود افغانها در قبال سرنوشت شان تصمیم خواهند گرفت.
به نظر میرسد که اشاره احمدی به عدم مستقل بودن طالبان است، بسیاری از کارشناسان میگویند که تصامیم کلان در قبال مسایل افغانستان در اسلامآباد گرفته میشود و برای طالبان در قندهار دیکته میشود.
فضل احمد معنوی، از اعضای جبهه مقاومت ملی بلال بوتو زرداری را “فرزند بانی طالبان در افغانستان” خواند.
آقای معنوی در رشته توییتی خود نوشته است: “پاکستان میخواهد برای تجارت تازهشان زیر نام داعش از یک واقعیت عینی که نفرت و ایستادهگی مردم علیه طالبان است چشمپوشی صورت گیرد.”
بسیاری مردم افغانستان دولت پاکستان را بدترین دولتهای همسایه میخوانند، آنها به این باورند که اسلامآباد در طول تاریخ همواره از مخالفان نظامها در افغانستان حمایت و پشتیبانی کرده و زمینه هرج و مرج و ناآرامی را در کشور ایجاد کرده است.
برخی کارشناسان هم میگویند طالبان به طور مستقیم از اسلامآباد دستور میگیرند و اداره استخبارات این کشور حتی در عزل و نصبها در نظام طالبان به طور مستقیم مداخله میکند.
چند روز پس از حاکمیت طالبان، جنرال فیض حمید، رییس آیآسآی به کابل سفر کرد و درست پس از این سفر طالبان اعلام کردند که دولت مورد نظر خود را اعلام میکند.