طالبان در ولایت بدخشان در شمال شرق کشور 9 مرد و دو زن زن را در ملاءعام شلاق زدهاند.

سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن صدور احکام شلاق و قصاص در افغانستان شدهاند، آنها میگویند که این گونه احکام در محاکم که متهمان حق دادرسی ندارند صادر میشوند
دادگاه عالی طالبان با نشر اعلامیهای گفته است که احکام شلاق این افراد روز جمعه (28 دلو) در شهر فیضآباد اجرا شده است.
در اعلامیه گفته شده که جرم این افراد فسا اخلافی، زنا و رابطه خارج از ازدواج بوده است که پس از تحقیقات احکام شلاق از سوی محکمه ابتدایی بدخشان صادر شد.
احکام شلاق در ملاءعام با حضور مقامات محلی طالبان و شماری زیادی از مردم محل در ناحیه هفتم شهر فیضآباد اجرا شده گفته شده که هر یک از محکومان را 39 ضربه شلاق زدهاند.
طالبان یک روز قبل از اجرای این گونه احکام مردم را به محل اجرای حکم دعوت میکنند اما به کسی اجازه گرفتن فیلم و عکس را نمیدهند.
سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن صدور احکام شلاق و قصاص در افغانستان شدهاند، آنها میگویند که این گونه احکام در محاکم که متهمان حق دادرسی ندارند صادر میشوند و از جانب دیگر شلاق زدن در ملاءعام نقض آشکار حقوق بشر و حق زندگی است.
طالبان اما همواره به اجرایی این احکام تاکید میکنند و میگویند که صدور این احکام مطابق شریعت و دستورات اسلام است.