مرکز خبرنگاران افغانستان هجوم طالبان به تلویزیون تمدن در کابل را محکوم کرده و این کار طالبان را خودسرانه و خلاف قانون خوانده است.
حوالی عصر دیروز طالبان به ساختمان تلویزیون تمدن در غرب کابل هجوم بردند و برای چندین دقیقه کارمندان این رسانه را در یک صالون نگهداشتند.
این مرکز با انتشار بیانیهای گفته که رفتار طالبان با کارمندان این رسانه خشونتامیز بوده است.

تلویزیون تمدن برنامههای اسلامی پخش میکند
تلویزیون تمدن در سال ۱۳۸۵ از سوی محمد آصف محسنی از روحانیون برجسته در کابل تاسیس شد. این تلویزیون افزون بر خبر، برنامه های دینی و مذهبی، فیلم و سریال با محتوای اسلامی نشر می کند.
در ماه حمل سال جاری استخبارات طالبان به تلویزیون تمدن دستور داده بود از نشر هرنوع فیلم و سریال خودداری کند. هر چند این تلویزیون با نشر اعلامیهای گفته که تمامی سریال و فیلمهایکه این تلویزیون پخش میکند در چارچوب اسلام و فرهنگ خانوادهها در افغانستان است.
با این حال، طالبان هنوز در باره هجوم افرادشان به این تلویزیون توضیح نداده است.
در بیانیه مرکز خبرنگاران افغانستان از یک کارمند این تلویزیون نقل قول شده است: “هفت یا هشت نفر نیروهای مسلح امنیتی امارت با برخورد خشونت آمیز و لحن و رفتار توام با توهین و تهدیدآمیز وارد تلویزیون شدند که باعث وحشت ما شد. آنها در ساختمان تلویزیون بالا و پائین میرفتند و با زور و تهدید، کارمندان را در سالن جمع کردند و بعد از حدود نیم ساعت از ساختمان تلویزیون بیرون شدند و دو موتر تلویزیون را نیز با خود بردند.”
مرکز خبرنگاران افغانستان از مقامات طالبان خواسته که به این رویداد رسیدگی کنند. طالبان تا هنوز در این باره چیزی نگفته است.
مرکز خبرنگاران افغانستان این اقدام طالبان را تخطی آشکار از قانون و در جهت اعمال فشار و مداخله در امور یک رسانه خبری دانسته و گفته این اعمال مطابق با ماده چهارم قانون رسانههای همگانی کشور ممنوع است.