ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان میگوید که نیروهای طالبان به یک مخفیگاه گروه داعش در کابل حمله کردهاند و علاوه بر چند افغان شماری از اتباع خارجی وابسته به این گروه را کشتند.
مجاهد در باره رقم دقیق کشته شدگان چیزی نگفته است.

گفته شده پس از به قدرت رسیدن طالبان، حضور داعش در کابل پررنگ شده و این گروه مسئولیت خیلی از حملات را در سال ۲۰۲۲ به عهده گرفت
شام روز گذشته شماری از باشندگان در ناحیه هشتم شهر کابل از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی در شبکههای اجتماعی خبر رسانی کردهاند.
آنها گفتند که این صدای پیهم انفجار و تیراندازی از منطقه شنیده میشود.
ذبیحالله مجاهد در حساب توییتر خود نوشته است: “نیروهای امنیتی شام روز گذشته، عملیاتی را در برابر یک مخفیگاه خوارج در منطقه کارته نو مربوط به ناحیه هشتم شهر کابل، انجام دادند که در آن تعدادی از اعضای خوارج کشته شدند.”
او مدعی شده است داعشیان که در این حمله کشته شدند، در حملات و “جنایات” اخیر در کابل دست داشتند.
در 17 ماه حاکمیت طالبان، افراد داعش یک تهدید جدی در برابر طالبان خوانده شده اند، افراد این گروه به چندین سفارت از جمله روسیه، پاکستان و منافع تجاری چین در کابل حمله کردند.
اخیرا گزارشهای نشر شد که سفارت عربستان سعودی پس از دریافت هشدارهای جدی امنیتی کارمندان خود را از کابل تخلیه کرد.
در همین حال، داکتر محمود چنگیز، استاد دانشگاه جورج میسون امریکا در تحلیلی نوشته که داعش در افغانستان در حال رشد است و این گروه در آینده جای طالبان را در اجرای حملات تروریستی در افغانستان پر میکند.
آقای چنگیز نوشته است که طالبان در حکومتداری ناکام ماندند و داعش از خلاهای امنیتی برای رسیدن به اهداف نظامی خود استفاده میکند.
چنگیز در مقالهای که در سایت «هوملند سکیورتی تودی” چاپ شده نوشته است حضور داعش قبل از تصرف افغانستان توسط طالبان، در کابل خیلی محسوس نبود و این گروه عمدتاً در ولایت کنر و ننگرهار محدود مانده بود. اما به گفته او زمانی که طالبان به قدرت رسیدند، حضور داعش در کابل پررنگ شد و این گروه مسئولیت خیلی از حملات را در سال ۲۰۲۲ به عهده گرفت.