طالبان یک افسر حکومت پیشین را در منطقه دشت برچی در غرب کابل تیرباران کردهاند.
یک منبع به خبرگزاری بخدی گفت که تورن حسنرضا به روز جمعه (21 دلو) در منطقه “چهارراهی شهدا” در منطقه دشت برچی از سوی طالبان با شلیک گلوله کشته شد.
حسن رضا از افسران ارتش حکومت پیشین بود.

طالبان این افسر حکومت پیشین را در منطقه دشت برچی در غرب کابل تیرباران کردهاند
منبع میگوید که طالبان جسد این نظامی را به پایگاه شان انتقال داده و گفتهاند که جسد را فقط برای اعضای خانواده او تحویل میدهند.
میانجیگری ریش سفیدان محل برای تحویل دهی جسد به نتیجه نرسیده است، منبع میگوید که طالبان قصد دارند که اعضای خانواده و بستگان این افسر را شناسایی کنند.
او گفت که جسد در گروگان طالبان است.
پیشتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار اعلامیهای از رفتار خشن و انتقامجویانه طالبان در برابر نظامیان حکومت پیشین به شدت اظهار نگرانی کرد.
این کمیسیون می گوید که از زمان به قدرت رسیدن طالبان تا اکنون صدها نظامی حکومت پیشین به طور بیرحمانه از سوی نظامیان و فرماندهان طالبان به قتل رسیدهاند.
سازمان حقوق بشر رواداری نیز گفته که در ۱۶ ماه گذشته حد اقل ۳۴ تن که عمدتاً نظامیان پیشین هستند در ولایتهای هرات، غزنی، غور، فراه، پنجشیر، بدخشان، هرات، بامیان و بلخ به صورت اجباری ناپدید شدهاند.
افراد یاد شده ابتدا توسط نیروهای طالبان بازداشت و سپس به مکانهای نا معلوم منتقل شدهاند.
رواداری گفته بر اساس یافتهها و اطلاعات این سازمان، طالبان از هنگام بازگشت به قدرت تاکنون، بهصورت گسترده مرتکب نقض حق آزادی و امنیت شخصی شهروندان افغانستان شده و از بازداشت خودسرانه و غیرقانونی به مثابه ابزاری برای ایجاد فضای رعب و ترس در میان مخالفان و منتقدان خود استفاده کردهاند.
این سازمان حقوق بشری از سران طالبان خواسته که به کنوانسیونها و اسناد بینالمللی حقوق بشر که افغانستان عضویت آنها را پذیرفته، پایبند بمانند. همچنین این سازمان گفته که طالبان باید به موازین قانونی و به صورت مشخص اصول و الزامات محاکمه عادلانه عمل کنند و از هر نوع اقدام خودسرانه و غیرقانونی برای سلب آزادی شهروندان افغانستان خودداری کنند.