مقامهای محلی در ولایت بلخ میگویند که سه عضو مجلس سنای کشور به اتهام اخذ رشوه بهصورت «باالفعل» بازداشت شدهاند.
فرهاد عظیمی، والی بلخ که امروز (دوشنبه، ۸ جدی) در یک نشست خبری در شهر مزارشریف، مرکز این ولایت صحبت میکرد، گفت که این سه نفر از اعضای مجلس سنا با «تفاهم مرکز» بازداشت شدهاند.
او گفت که بازداشتشدگان اعضای هیأتی بودند که برای بررسی ادارات عوایدی به بلخ آمده بود. آقای عظیمی تأکید کرد که این افراد با او نیز دیداری داشتهاند.
والی بلخ از این افراد نامی نبرد، اما گفت که سناتوران بازداشتشده به کابل منتقل شدهاند.
مجلس سنا تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده است.
اعضای شورای ملی کشور بارها به فساد اداری متهم شدهاند، اما این نخستین بار است که اعضای این شورا به اتهام اخذ رشوه بازداشت میشوند.
خبرگزاری بخدی