309
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور از افزایش ۳۶ درصدی حاصلات پستهی ولایت بدخشان در سال جاری خبر داده است.
در اعلامیهی این وزارت که امروز (سهشنبه، ۶ عقرب) منتشر شده، آمده است که در سال جاری حدود ۵۵۰ متریک تُن پسته در بدخشان جمعآوری شده است.
سال گذشته حاصلات پستهی بدخشان به ۲۰۰ متریک تُن رسیده بود.
وزارت زراعت گفته است که جلوگیری از قطع پستهزارها، ایجاد انجمنهای حفاظت از جنگلها و آگاهیدهی به مردم در زمینهی جلوگیری از قطع جنگلها در افزایش حاصلات پستهی بدخشان نقش داشته است.
طبق معلومات این وزارت، حاصلات پستهی بدخشان همزمان با بهبود بازار فروش این محصول، افزایش یافته است.
خبرگزاری بخدی