مقام های محلی ولایت هرات درغرب کشور می گویند که ۷۶ اختطافچی از سوی نیروهای امنیتی این ولایت بازداشت شده اند که ۱۹ تن آنها از سوی دادگاه این ولایت به اعدام محکوم شده اند.
محمد آصف رحیمی والی هرات، در يک نشست خبری گفت که این افراد اختطافچى، در پنج گروه جداگانه فعالیت می کردند، که دو گروه از شهر هرات و سه گروه دیگر، از ولسوالی کهسان این ولایت دستگیر شدند.
آقای رحیمی همچنان گفت این پنج گروه، ٣٤ تن را به شمول یک تبعۀ ایرانی در ٨ ماه گذشته در ٣٤ رویداد مختلف اختطاف کرده بودند.
او گفت که از این جمله ٣٢ تن شان از سوی ریاست امنیت ملی هرات، از چنگ اختطافگران آزاد شدند و هنوزهم یک تبعۀ ایرانی و یک فرد افغان در قید آنها می باشند.
والی هرات افزود از مجموع ٧٦ فرد بازداشت شده، ١٩ تن شان از سوی اداره های عدلی و قضایی به اعدام محکوم شدند و پرونده های متباقی افراد، در حال طی مراحل مى باشد.
آقای رحیمی گفت که تلاش های نیروهای امنیت ملی، برای رهایی دو تن دیگر که اکنون در چنگ اختطافگران است ادامه دارد.
همزمان با این والی هرات گفت که ادارۀ امنیت ملی این ولایت، ٢٨٧ میل سلاح مختلف النوع را از گروه های اختطافچى، تروریستان و طالبان به دست آورده است.
این سلاح ها شامل ٥٨ میل کلاشنکوف، ٤٠ میل تفنگچۀ قلمى، ٣٦ میل سلاح مختلف النوع، ١٠٩ میل تفنگچۀ مکاروف، ٢٠ میل تفنگچۀ تی تی، ١١ میل ششکوف، ٤ میل راکت انداز، ٨ میل ضدتیر می باشد، که در عملیات های مختلف این اداره، از سطح شهر و ولسوالی های این ولایت به دست آمده است.
هرات در غرب کشور، از ساحاتی است که بیشتر از همه ولایت ها شاهد اختطاف و ربودن افراد بوده است.
خبرگزاری بخدی