یک روز پس از حمله خونبار کابل، وزارت داخله کشور آمار کشته و زخمی های این رویداد را اعلام کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت امروز در کابل به خبرنگاران گفت که در این حمله که از سوی گروه طالبان صورت گرفت، ۶۴ تن کشته و ۳۴۷ نفر دیگر زخمی شده اند.
صبح دیروز نخست یک موتر بمب گذاری شده که در نزدیک ریاست ده اداره امنیت ملی در یک سرای پارک شده بود منفجر شد و سپس دو فرد بمب گذار با ماموران امنیت ملی درگیر شدند.
درگیری با کشته شدگان هر دو مهاجم خاتمه یافت.
مسوولیت این حمله را گروه تروریستی طالبان با انتشار اعلامیه ای به عهده گرفت.
این خونبار ترین حمله پس از انفجار موتر بمب گذاری شده در منطقه شاه شهید کابل خوانده شده است، حمله ای که در آن ۱۵ نفر کشته و نزدیک به ۲۵۰ تن زخمی شده بودند.
صدیق صدیقی که امروز در کابل با خبرنگاران صحبت می گرد گفت که بیشتر قربانیان حمله دیروز غیرنظامیان بودند.
او گفت که هیاتی متشکل از اداره امنیت ملی، وزارت های داخله و دفاع تشکیل شده و در باره چگونگی این حمله تحقیق می کند.
در همین حال، جاوید کوهستانی آگاه مسایل امنیتی در صفحه فیسبوک خود نوشته است که حمله دیروز از سوی شورای پشاور به همکار مستقیم شبکه تروریستی حقانی تحت رهبری حافظ محب الله والی نام نهاد طالبان برای کابل که در حکیم آباد نزدیک مدرسه حقانیه زندگی می کند، انجام شده است.
آقای کوهستانی گفته است که معلومات دریافتی او نشان می دهد که مولوى محمود، ریيس كميسون نظامى كابل باشنده ولايت لغمان، مولوى حسين، معاون و مولوى مسافر قبلاً معاون والى نام نهاد طالبان در ننگرهار و فعلاً مسول آموزش و نگهداری انتحارى های شبكه حقانى در سازماندهی این حمله نقش داشتند.
او نوشته است افراد انتحاری و موتر بمب گذاری شده که در این حمله از آن استفاده شد قرار بود در یک حمله دیگر استفاده شوند اما به اساس هدايت اختر منصور، رهبر گروه تروریستی طالبان و جنرالان سازمان استخبارات نظامی پاکستان (آی. اس. آی) بالاى اداره رجال برجسته اجرا شد.
کوهستانی گفته است که افراد انتحاری و موتر بمب گذاری شده قبل از اجرای حلمه در مربوطات ده سبز جابجا شده بود.