اداره امنیت ملی اعلام کرده است که ماموران این اداره، یک گروه مسلح پنج نفره از آدم ربایان و سارقان را بازداشت کرده اند.
امنیت ملی با انتشار اعلامیه ای گفته است که این افراد در یک عملیات ویژه زمانیکه آنها قصد داشتند که یک داکتر را در هرات اختطاف کنند، دستگیر شدند.
در اعلامیه آمده است که سرگره این باند آدم ربا شخصی به نام زبیر بوده است.
از نزد افراد این گروه یک میل کلاشینکوف، چهار میل تفنگچه، ۵ پایه مخابره، یک چی.پی.اس، ده جوره یونیفورم نظامی و یک عراده موتر بدست آمده است.
در چند سال گذشته، چند شهر بزرگ کشور به شمول هرات شاهد موجی از آدم ربایی بوده است، باشندگان هرات بارها در اعتراض به آدم ربایی تظاهرات کردند.
آدم ربایان برای دریافت پول بارهای اعضای خانواده تاجران، سرمایه گذاران و داکتران را به گروگان گرفتند، که در برخی مواقع منجر مرگ گروگان ها شده است.
در همین حال، در اعلامیه اداره امنیت ملی آمده است که یک تن از اعضای گروه طالبان که در جنگ با نیروهای امنیتی در ولسوالی قادس ولایت بادغیس زخمی شده بود، از سوی ماموران امنیت ملی بازداشت شد.
در اعلامیه گفته شده که او قصد داشت برای تداوی به پاکستان برود که در مسیر راه شناسایی و بازداشت شد.