مقامات محلی درولایت هلمند در جنوب کشور می گویند که پنج مامور پولیس در حمله خودی کشته شده اند.
عمر زواک به خبرگزاری بخدی گفت که تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که یک نفر که ظاهرا پولیس بوده به طرف پنج پولیس شلیک کرده و آنها را کشته است.
آقای زواک می گوید که فرد مهاجم با مقدار جنگ افزار از ساحه متواری شده و عملیات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شده است.
این رویداد شب گذشته در منطقه موسوم به ساکه از مربوطات ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند رخ داده است.
قوماندانی امنیه ولایت هلمند می گویند که تا هنوز جزییات دقیق این رویداد به دست آنها نرسیده و در این مورد اظهار نظر نمی توانند.
حمله سربازان افغان به همکارانشان و نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان که به حمله خودی معروف است در سال های اخیر نگرانی های گسترده ای را بدنبال داشته است.
گفته می شود که شورشیان وابسته به گروه های افراطی مانند طالبان توانسته به صفوف نیروهای امنیتی وارد شوند و هرازگاهی دست به چنین حملات می زنند.
از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ سرباز ناتو در’حمله خودی در افغانستان کشته شده اند.
در تازه ترین مورد از این دست حملات، یک سرباز افغان در اکادمی ملی نظامی کابل به طرف نظامیان افغان و خارجی تیراندازی کرد که در نتیجه یک جنرال بلند پایه امریکایی کشته شد.
ولایات جنوبی افغانستان بیشترین رقم حملات خودی را شاهد بوده است، جاییکه حضور شورشیان طالب نیز در آنجا بیشتر است.
بااین حال، عمر زواک می گوید که یک هیات حقیقت یاب امروز از مرکز ولایت به ولسوالی نهر سراج اعزام شده است تا در مورد چگونگی وقوع مرگ پنج پولیس تحقیق کند.