نثار احمد بهاوی دیگر تکواندو کار کشورمان که توانسته بود حریف مراکشی اش را شکست دهد، با نتیجه 9 بر 1 مسابقه را به حریف آراجانتاینی خود واگذار کرد.
براساس قانون مسابقات المپیک در بخش تکواندو پس راه یابی آرجانتاین به فینال، نثار احمد بهاوی دوباره شانس پیدا کرد تا برای کسب مدال برنز با دو حریف دیگرش به رقابت بپردازد.
بر این اساس نثار احمد بهاوی تا ساعاتی دیگر برای دست یافتن به مدال برنز مسابقه خواهد داد.
این امر برای تکواندو کاران کشورمان غریبه نیست؛ پیشتر روح الله نیکپا نیز می رفت که از دور مسابقات حذف شود، اما با راه یابی حریف ایرانی اش به فینال دوباره به مسابقات برگشت.
او توانست با شکست دو حریف دیگرش از کشور های آفریقای مرکزی و بریتانیا به مدال برنز دست پیدا کند.
گفته می شود نثار احمد بهاوی نائب قهرمان مسابقات آسیایی 2010 به شدت از ناحیه زانو احساس ناراحتی می کند.
روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی در تکواندو، تهمینه کوهستانی و مسعود عزیز در بخش دوش، اجمل فیصل در بخش مشت زنی و اجمل فیض زاده در بخش جودو تیم ورزشی افغانستان را تشکیل می دهند.
در همین حال کارشناسان می گویند حضور افغانستان با 6 ورزشکار یک رکورد است که مردم این کشور باید به آن افتخار کنند.
روح الله نیکپا توانست دومین مدال المپیک را برای افغانستان به ارمغان آورد.
نثار احمد بهاوی آخرین ورزشکار افغانستان در مسابقات المپیک 2012 لندن است.