ندامحمد ندیم، وزیر تحصیلاتعالی طالبان و از چهرههای به شدت افراطی این گروه به تازگی گفته است که باید لیستی از بینمازان و بیحجابان تهیه شود و با افراد شامل لیست مطابق “شرع” رفتار شود.

ندامحمد ندیم میگوید که بیحجابی در کابل برای او غیرقابل تحمل است
ندیم در حساب توییتر خود نوشته است: “بیحجابی و بینمازی در شهرها به اوج خود رسیده است یکی از وظایف نظام اسلامی نهی از منکر و امر به معروف است.”
او نوشته است که در هر مسجدی باید فهرستی از بینمازان و بیحجابان تهیه و منتشر شود و با افراد شامل این فهرست مطابق شریعت اسلامی برخورد شود.
این نخستین باریست که یک مقام برجسته طالب، خواستار شناسایی بینمازان و بیحجابان از طریق مساجد شده است.
طالبان نخست آموزش دختران از صنف ششم به بالا را ممنوع کرده سپس تحصیل دختران در مقطع دانشگاه و کار زنان در موسسات ملی و بینالمللی را تعلیق کردند.
سازمانهای حقوق بشری میگویند که حق زندگی مردم در حاکمیت طالبان محدود شده است. این سازمانها طالبان را متهم به نقض گسترده حقوق بشری کردهاند.
طالبان صدها تن را محضر عام به اتهامات مختلف از جمله فرار از خانه، روابط نامشروع و دزدی محکوم به مجازات کردهاند.
ندامحمد ندیم بارها از وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان شکایت کرده که این اداره وظایف خود را آنطوریکه باید انجام دهد، انجام نداده است.
او پیشتر از آنچه بیحجابی در کابل خوانده بود، به شدت انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با این پدیده شده بود.
حتی اعلامیههای در کابل منتشر شد که زنان بدون روبند (زنان که چهره شان پوشیده نیست) به مرگ تهدید شدهاند.