طالبان در ولایت غور در مرکز کشور شش نفر به شمول یک زن را به اتهام فساد اخلاقی، تولید شراب و شراب نوشی در ملاءعام شلاق زدهاند.

از زمان حاکمیت طالبان صدها تن در کابل و شماری از ولایات به اتهامهای مختلف شلاق زدهشدند
در اطلاعیه که در این باره منتشر شده آمده است: “بر یک مرد و یک زن متهم به فساد اخلاقی 39 دره، بر دو متهم شراب نوشی 39 دره بر یک متهم تولید شراب 25 دره و به یک تن متهم به شراب نوشی 16 دره تعزیزی اجرا شده است.”
این در حالیست که پیشتر نیز طالبان چندین نفر را در شهر فیروزکوه شلاق زدند.
سازمانملل متحد و شماری از سازمانهای حقوق بشری خواستار لغو صدور احکام شلاق از سوی طالبان شددند.
طالبان اما صدور این احکام را در مطابق با شریعت خوانده و بر اجرای آن تاکید میکنند.
از زمان حاکمیت طالبان صدها تن در کابل و شماری از ولایات به اتهامهای مختلف شلاق زدهشدند.
تا اکنون طالبان یک تن را در فراه به حکم قصاص محکوم کرد و کشتند و دست چهار تن دیگر را در قندهار قطع کردند.