رسانه‌های ایران از بازداشت چهار تبعه افغانستان متهم به قتل خبر داده‌اند، خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که این افراد از منطقه‌ای در غرب تهران بازداشت شدند.

پولیس ایران

 

به گزارش این خبرگزاری، افراد بازداشت شده متهم اند که حدود ۹ ماه قبل آنها در قتل یک خانم در ولایت هرات در غرب افغانستان دست داشتند.

محمدجواد شفیعی، قاضی ویژه قتل در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران که مسوولیت پرونده را به عهده دارد گفته است که پس از اطلاع‌دهی اعضای خانواده مقتول، مخفیگاه متهمان در غرب تهران شناسایی شد.

گفته شده یک تن از این چهار تن، خانم جوان خود را در هرات با ضربات چاقو به قتل می‌رساند و سپس به ایران متواری می‌شود، پس از شکایت شاکیان پرونده، مخفی‌گاه او در تهران شناسایی و از سوی پولیس این کشور بازداشت می‌شود.

همراه این فرد سه تن دیگر که شامل دو برادر و کاکای فرد متهم اند نیز بازداشت شدند، آنها متهم هستند که قاتل را در انجام قتل کمک کردند.

قتل این خانم در آن‌زمان براثر مشکلات و اختلافات خانوادگی اعلام شد، و گفته شد که عاملان این قتل از محل متواری اند.

این چهار تن به طور غیرقانونی وارد ایران شده بودند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که در جلسه تحقیق، افراد بازداشت شده از وقوع قتل اظهار بی‌خبری کرده‌اند و ایران برای بررسی قضیه، قرار است این افراد را در اختیار طالبان قرار دهد.

این نخستین تبادله مجرمان و متهمان به قضایای جنایی میان ایران و طالبان محسوب می‌شود که رسانه‌ای شده است.

هر چند پیشتر تبادله زندانیان میان دو کشور صورت گرفته است، و ده‌ها زندانی افغان در ایران برای گذراندن دوران محکومیت شان به جانب طالبان تحویل داده شده‌اند.